13 szerencsét hozó marketing eszköz, amit más kisvállalatok elhanyagolnak

13 szerencsét hozó marketing eszköz,
amit más kisvállalatok elhanyagolnak

Ne csak mindig a reklám, a szórólap és a weboldal legyen a marketing főszereplője - 13 ötlet,
amire sokan nem is gondolnak, és amiből néha elég egy is a bankrobbantáshoz!

Ha nem akarsz túl sokat költeni marketingre, de az eredményekre szükséged van, akkor ez a cikk Neked szól! A jó hír, hogy a pénz sok esetben pótolható szellemességgel, kreativitással, és persze azzal, ha minderre egy kis időt szánsz.

A következő tippekben a kreativitás nagy részét már elvégeztem helyetted, így marad az idő - úgyhogy jó időtöltést és sok profitot kívánok az alábbi csokorhoz!


Wolf Gábor, kisvállalati marketing szakértő cikke

I.) Rendhagyó névjegy keményebben dolgozik


Ideje új névjegyet készítened, mert a hagyományos forma nem dolgozik elég keményen Neked! Itt van pl. a mienk hátoldala (a cégnél mindenkinek így néz ki a névjegye egyik oldala):

A trükk felfogni, hogy a névjegy egy reklámfelület, amit naponta osztogatsz - mégsem használsz ki.

Tonk Emil, a Marketing Szövetség alapítója meséli, hogy évente több ezer névjegyet oszt szét, és hogy ebből mennyi-mennyi üzleti kapcsolata született már.

A névjeggyel kapcsolatos másik trükk, hogy amikor kapsz valakitől névjegyet, akkor kérdezd meg, hogy kaphatnál-e kettőt, mert ismersz valakit, akit ez érdekelhet. "És tudja mit, hadd adjak én is kettőt cserébe!"

Pár "névjegy szabály kezdőknek"
Ha elavul, ne írdd át kézzel, ne matricázz - az olcsó imázs. Ne fénymásolt legyen - nem drága, 10-20e Ft-ból már egész jól kijössz, plusz grafikai design költségek.

Hogyan emelkedjen ki a Tiéd a sok névjegy közül?
Vastag papír / kétoldalas / fotó / dupla méret összehajtva (miniprosi) / papír helyett műanyag vagy fém / illatos névjegy, stb.

 

II.) Autós matricák - csak röviden!

Mit gondolsz arról, aki megvesz egy egész oldalt a Hvg-ben, hogy reklámozzon - és utána üresen hagyja? Várj várj várj: mit szólsz, ha valaki megvesz 4 teljes oldalt a Hvg-ben és azt is teljesen üresen hagyja?

Miért 4 oldalt? Mert kb. Neked is ennyibe került a kocsid (átlag), és mond csak: ha már megvetted, ha már Tiéd az a 4 millió forintnyi reklámfelület - reklámozol rajta?

Az egyik első ügyfelem a Gála Party Service volt, és ők mesélték, hogy rengeteg hívást kapnak, hogy „itt állok a kocsijuk mögött, onnan van meg ez a telefonszám, és hogy vállalnak-e ...”

Tipp: ne imázs reklámra használd az autós reklámot: mindig írd oda, hogy miért éri meg valakinek felhívni a kocsidon látható számot, miért éri meg felkeresni a reklámozott weboldalt.

Tipp: legyen rövid a reklám (mivel kinek van ideje egy kocsira írt regényt elolvasni, igaz?)

Pl:

  • „Ingyen bioétel minta: 06 80 ...”
  • „Nyerj egy ilyen kocsit: 06 80 ...”
  • „Eladjuk a házát 50 nap alatt, vagy ingyen dolgoztunk: tel...”

Ha már van kocsid, miért ne használnád "örök" reklámfelületként?

 

III.) Légicsapás a konkurenciára!

A légi reklámozás annyira elhanyagolt, hogy még ma is olcsón megkapod, ill. relatíve nem drágán, pláne ha egy óriásplakáthoz vagy egy sajtóreklámhoz mérjük a költségeit:

1) Hélium ballonok - ha a céged, telephelyed környékén autózó közönséget akarod megállítani, vegyél egy nagy ballont, logóztasd fel, tegyél rá egy rövid reklámszöveget és ereszd fel. Instant egyedi eszköz! A Good Year gumigyár amerikai zeppelin-je már kultikus reklámnak számít, amit örömmel üdvözölnek a vevők! A felirata csupán ennyi:

Good Year
Kerékben az első

2) Gonosz taktika: várd meg, míg a nagy konkurensed akciózik, és amikor eljön a nagy nap, szervezz be egy repülővel vontatott reklámot, ami ráígér az ő ajánlatára.

Egy biztos: ezzel egyedi, látványos marketing eszközt szerzel, ami nem csak a rövid akcióidban segít, de akár nevet csinálhat a cégednek: "Papa, vigyél el a légballonos játékboltba!"

 

IV.) Elismerő idézetek

Elégedettek a vevőid? Akkor ne Te dicsekedj - hadd dicsérjenek ők Téged! Gyűjtsd és használd az elismerő idézeteiket.

Ezek gyűjtése akkor is kötelező, ha még nem tudod, hogy mire fogod használni. Akárhányszor megdicsér egy vevőd, kérd meg, hogy hadd írjad le és ő írja alá.

Profiknak: gyűjtsd külön az alábbi idézeteket:

  • ami a termékedet dicséri,
  • ami a kiszolgálást dicséri,
  • ami a szervizt dicséri,
  • ami az áraidat dicséri,
  • ami a konkurenciával összehasonlítva dicséri a cégedet, termékedet.

Ezeket használhatod a reklámjaidban, weboldaladon, és ha egy reklámod már kezd régivé és unalmassá válni, akkor tegyél köré egy keretet az idézetekből, és írd rá: „Lehet, hogy Ön már látta ezt a reklámot, de ők már vásároltak is!”


V.) Fess óriási reklámot
az irodád/boltod/házad falára!

Még egy kihasználatlan felület, ami pedig - ha máshol vásárolod - akár éves szinten milliókba kerül. Tipp: engedélyhez kötött, egyeztess a helyi önkormányzattal! Lehet, hogy 1 óra alatt elintézed, és akkor az egy millió forintos óradíj volt Neked.


VI.) Web - halmozd a linkeket!

Fogj egy diákot, és köss vele egy folyamatos megállapodást, hogy a céged reklámját felrakja az összes ingyenes apróhirdetés oldalra, amit csak talál.
Mivel ezeken az oldalakon lejárnak a hirdetések, újra meg újra fel kell tennie - és ezt havi párezer, max. pár tízezer forintért örömmel megteszi Neked egy diák.


VII.) Web - halmozd a tekintélyed

Vegyél részt olyan online fórumokon, ahol a kínálatoddal kapcsolatos párbeszéd folyik. Szólj hozzá, de ne adj el: szakértőként kell pozícionálnod magad, nem eladóként, különben kiutálnak. Az aláírásodban használd a honlapod linkjét, ennyi marketing már bőven elég. Légy segítőkész, légy őszinte és pillanatok alatt mindenki Tőled akar majd válaszokat, tanácsokat kapni. Ha nincs még ilyen fórum, akár nyithatsz is. A két legjobb hely: Index Törzsasztal (forum.index.hu), és az Origó fóruma (forum.origo.hu)


VIII.) Ingyenes üzletviteli tanácsadás

Szervezd meg a saját mastermind csoportodat! Ez max. 10 hozzád hasonló cégvezető, akik rendszeresen (évente min. 3 alkalommal) találkoznak, és megosztják egymással a tapasztalataikat egy előre egyeztetett témában. Nincs tabu, nincs titkolózás. Én már több éve tagja vagyok két ilyennek is, és rettentően élvezem: volt szó márkaépítésről, értékesítési ciklusok felgyorsításáról, vagy hogy a cégedből hogy szedhetsz ki minél több pénzt.


IX.) Tarts előadásokat

Ez két okból is jó - egyrészt egy előadás olyan, mintha egyszerre 100 potenciális ügyféllel találkoznál, hogy eladj nekik. Másrészt kiváló alkalom, hogy gyakorold a kommunikáció mesterségét.
Tipp: rengeteg ilyen konferencián veszek részt, és az előadások háromnegyede szégyentelen önreklám. Ez nem jó. Beszélj problémákról, ez megragadja a hallgatóság figyelmét. Utána mesélj el sikersztorikat, mert abból tanul a nép, a mesékből.


X.) Használj kitűzőt!

Ilyet itthon még nem láttam, tehát Te lehetsz az első: nemrég egy reptéren mögöttem állt a sorban egy nő, rajta ezzel a kitűzővel:

Lehet egy ilyennek ellenállni, ha Te is a célközönségbe tartozol? Szerintem nem.
Ráadásul ez nem csak egy buta reklám, hanem egy interaktív hirdetés azonnali eladási lehetőséggel.
Bónusz tipp: készíttess az értékesítőidnek, viszonteladóidnak is!


XI.) Készíts ilyen ajándékutalványt!

Bár erre a karácsony a legjobb időszak, de ha ajándékutalványt készítesz, az két dologra is remek lehetőség:

A) Ha valaki semmit nem vásárol Nálad, attól megkérdezheted, hogy azért egy utalványt kér-e, hátha ismer valakit, akinek örömet okozna vele?

B) Ha valaki vásárolt Nálad, akkor felajánlhatod, hogy az 5e Ft-os utalványt 4e Ft-ért megveheti, ezzel is emelve az egy főre eső  fogyasztást.

C) Ha nincs boltod, akkor ugyanezt az ajánlatot egy DM-ben is kiküldheted két célcsoportnak is: A) az érdeklődőknek („ha még nem vásárolt, akkor ha most vásárol, akkor...”), vagy B) a régi vevőidnek.


XII.) Indítsd blogot - de ne a szokásosat!

Ennek több oka is van a nyilvánvaló okokon kívül (mint a jobb helyezés a keresőkben, kapcsolattartás a régi vevőkkel, szakértői imázs - ezekről már írtam).

1) Megtanulsz szórakoztatóan, olvasmányosan írni. A blog szinte kényszerít arra, hogy frappáns módon oszd meg az olvasóiddal a mindennapi tapasztalataidat, véleményedet a szakmádhoz kötődő dolgokról, eseményekről, hibákból.

2) Azonnali reakció lehetőségét kínálja, legyen az egy hirtelen akció a cégednél, egy hír, amiről tájékoztatni akarod a vevőidet, vagy egy váratlan eseményre való reagálás. Így ahelyett, hogy a webmesteredhez rohangálnál, hogy tegye fel a közleményt, egyszerűen csak leülsz a gépedhez és felrakod a blogra.

3) Jó PR - a média még mindig szexis dolognak tartja a blogot, és újítónak azokat a cégeket, akik ezt alkalmazzák. Ha küldesz egy sajtóközleményt, ugyanazt tedd fel a blogodra, akár kiegészítve (hiszen egy sajtóközlemény sosem lehet hosszabb 1 oldalnál) és a közleménybe írdd bele, hogy "lsd bővebben a blog-ban: (link)"

Tipp: NE ingyenes blogszolgáltatónál helyezd el a blogodat, hanem csináltass egyet a saját honlapodra, mert csak akkor emeli a céges honlapod helyezését a keresőkben.


XIII.) Hozz létre egy ügyfelekből álló testületet

A legjobb ügyfeleidet kérdd meg, hogy csatlakozzanak ehhez. Megtisztelve fogják érezni magukat. Ez két okból lesz a javadra:

1) Megerősíted a kapcsolatodat a legjobb vevőiddel.

2) Kulcsfontosságú piaci visszajelzést kaphatsz tőlük akár termék-fejlesztés előtt (milyen funkciókat kérnek / nem kérnek), vagy marketing előtt (rajtuk tesztelheted az új kampányaidat). Ráadásul az ő véleményük, visszajelzésük a legjobb, hiszen ők a vevőid!

Magyar feliratos termékek
Vásárlói vélemények

 

Meg vagyunk elégedve a kiszolgálással és az e-mailes árajánlatokkal.

 

Horváth Gábor és Rumbold Ákos
(Balloon Art Dekoráció)

még több vélemény >>