Interjú Rózsa Andreával

Mitől lesz sikeres egy partiáru kiskereskedő?

Számos, a világ minden táján munkálkodó szerző írt már a siker titkáról. Sokat olvashatunk erről az interneten és a legnépszerűbb könyvekben is. Megtudhatjuk belőlük, hogy mit tegyünk, és mit ne tegyünk, ha komoly és tartós eredményeket akarunk elérni.

Rengeteg hiteles forrás áll rendelkezésünkre, mégis sokszor érezhetjük, hogy igen - igen, de egy kis magyar cégnél vagy egyéni vállalkozónál talán mégis picit más a helyzet, nehéz alkalmazni a könyvek jótanácsait. Pedig mindenki szeretné tudni, vajon mi lehet a titok nyitja - itt nálunk.

Vagy talán nincs is titok?

Erről a témáról beszélgettünk Rózsa Andreával, a Lufipark Lufi és Partyáru kiskereskedés tulajdonosával és vezetőjével. Boltjuk Budapesten az Allee bevásárlóközpont I. emeletén található, és a bolt kiemelkedő üzleti eredményei, sikere alapján úgy gondoljuk, hogy hiteles kiskereskedői véleményt hallhatunk Anditól.

bwh.hu

Róla annyit érdemes tudni, hogy egy kedves, fiatal hölgy, aki korábbi tapasztalatait a kereskedelem és a marketing területén szerezte. A dekoráció, party termék és lufi vonalon idestova hat éve dolgozik.

Andi a sikertényezők közül a legfontosabbnak azt tartja, hogy a csapat minőségi emberekből álljon. A csapat tagjai tudjanak egymásra számítva, együtt dolgozni, tiszteljék a vevőket, egymást, és szeressék azt, amit csinálnak. Jó csapat nélkül egy vezető, egy tulajdonos sem tud igazán kiemelkedő és tartós eredményeket elérni. Ez meggyőződése. Különösen igaz ez a kiskereskedelemben és még inkább a mi szakmánkban, hiszen nem napi szükségleteket elégítünk ki. A tej-kenyér példa itt nem működik. Kőkeményen kell dolgozni, sok apró tételből összerakni az árbevételt, tehát nagyon nem mindegy, hogy ki áll a pult mögött.

A bolt nyitásának gondolata, az érzés, hogy boltot kell nyitnia, lassan érlelődött. Azt tudta, hogy csak plázában tudja a boltot elképzelni, és a fizetőképes vásárlókat ott akarta megtalálni. Tehát jó helyen, jó emberekkel és jó áron akart dolgozni. Mondhatjuk, hogy ez volt a stratégiája, vagy egyszerűbben fogalmazva kijelölte a célját és minden egyes lépését ez határozta meg. Biztos benne ma is, hogy elkötelezett munkatársak kellenek, akik, ha kell 120 %-osan teszik oda magukat. Szerencséje volt, mert az ő munkatársai ilyenek, Szepi (Szepesi Antal) és Strider Noémi nélkül nem biztos, hogy megcsinálta volna az üzletet - mondja Andi.

bwh.hu

A csapaton kívül az átgondolt tervezés is nélkülözhetetlen a boltnyitáshoz, és sokat jelentettek a korábbi szakmai tapasztalatok is. Természetesen készült üzleti terv és a bolt kialakításához üzleti kézikönyv is, ezek a boltműködés alapkövei ma is. Kellett természetesen tőke, egy megfelelő üzlethelyiség és elegendő, minőségi áru.

bwh.hu

Visszatérve még a munkatársaira, Andi fontosnak tartja, hogy a nyitottság és a kreativitás meglegyen, hogy tudjon valaki hibázni, és javítani a hibát, legyen meg a készség a tanulásra, gyakoroljanak nap, mint nap. Fontos, hogy aki a boltban van és találkozik a vevővel, merjen lufit csinálni. Nem baj, ha elsőre nem lesz tökéletes, majd tökéletesedik, és máris el lehet adni. Csak így van esély a kiteljesedésre.

Az üzlet sikeres működéséhez elengedhetetlen a folyamatos szakmai-, üzleti- és vezetői képzés. Nem véletlen az sem, hogy ma már szinte elképzelhetetlen egy-egy lufis képzés a Lufipark munkatársai nélkül. És, hogy még milyen sikertényezők kellenek? Ügyesség, nyitottság a tanuláshoz, alázat, szorgalom, megbízhatóság, teherbírás, precízség és max. 20% a tehetség. Egyszerűen fogalmazva: legyen szeme a bolthoz, aki kereskedésre adja a fejét, észleljen, vegye észre, hogy mit szeretne a vásárló és mit kellene csinálni a boltban. A kedvesség, a mosoly elengedhetetlen. Az őszinteség is fontos, és hogy legyen bátorsága az embernek, hogy megmondja, hogy ezt, vagy azt nem tudjuk megcsinálni, nem tudjuk bevállalni, vagy a választott termék nem megfelelő arra a célra, amire a vevő akarja.

bwh.hu

A hatékony munkamódszerek nagyon fontosak vezetőként és tulajdonosként. Andinak az vált be, hogy mindent leír. És azt tapasztalja, hogy amit leírt az meg is valósul. Mindent megtervez és hisz benne. Nem biztos, hogy látja, hogy hogyan tudja megvalósítani, de elköteleződik a célja iránt, és érzi a kockázatot is. Számba veszi, hogy milyen forrásai vannak – időben, munkaerőben, pénzben, áruban – és dolgozik a megvalósításon. (Mintha csak Dan Sullivan: A 4C formula című könyvében leírtak köszönnének vissza. Egy egyszerű modell, amely mindig működik. Pongor Publishing Üzleti Kiadó Kft. 2016)

Ha nem tudod, mit akarsz, akkor sose fogod megcsinálni. Lehet, hogy áldozatot kell hozni érte, vagy átmenetileg kicsit háttérbe szorul a család, de ne tedd oda magad félig. Csak egészen érdemes, és meglesz, ha eltökélten akarod. Egy bolt nem szóló műfaj, jobb csapatban dolgozni, a kollégák véleményét mindig megkérdezni, összegyűjteni a tapasztalatokat, és vezetőként dönteni. Mindenki hozzáteszi a maga ismereteit, meglátásait. Átlag hetente érdemes megbeszélést tartani a kollégákkal, áttekinteni a feladatokat, eseteket, vásárlói felvetéseket vagy, hogy mit tegyünk, hogy jó legyen az úgynevezett sales munka, az eladás. Hiszen kevesen jönnek konkrét elképzelésekkel, nekünk kell kreatívnak lennünk. Tudjunk ajánlani és akkor a vevő elégedett lesz, később visszatér és egy lufi ára helyett akár harmincezret is otthagy. Nagyon beválik, hosszútávon is kifizetődik, hogy picit többet kapjon mindig a vásárlód, mint amire számít. És ez nem feltétlenül árengedmény, vagy ajándéktárgy, sokkal inkább szakmai tanács, vagy kreatív ötlet. Fontos, hogy ne nyomjuk, ne erőszakoljuk a vásárlást.

Végül arról kérdeztük Andit, hogy tulajdonosként mik a közelebbi és távolabbi tervei. Elmondta, hogy először a jelenleg 36 m2 -es boltot szeretné 60-70 m2-re bővíteni és fejleszteni, tovább tökéletesíteni a webáruházat. Későbbi terve, melyet 5 éven belül szeretne megvalósítani, hogy még egy boltot nyit, szintén pláza környezetben. Tudja, hogy új embereket kell majd felvennie, és már előre kell foglalkoznia ezzel a dologgal. Tervei között szerepel a fejlesztés, a tanulás. Tanulás könyvekből, képzéseken és a szakma tapasztalataiból.

Eredményes munkát és további sikereket kívánunk Rózsa Andinak és munkatársainak.

A Lufipark weboldalához, kattints ide!

 
ÚJ megrendelési forma
Magyar feliratos termékek
Hamarosan érkezik
Újdonságok
Akciós termékek

Minősítéseink

Bisnode tanusitvany

'A' minősítésben jutalmazta a Balloon World-öt az Opten Kft.

Vásárlói vélemények

 

Rugalmasak vagytok! Volt rá példa, hogy zárás előtt estem be és már össze volt készítve az általam kért termékek.....és egyáltalán nem volt ’szájhúzás’ amiért ilyen későn tudtam csak menni!....Annamarit külön imádom!!!!:o))

 

Havas Tünde
(Levi-Therm Bt.)

még több vélemény >>