Jodie Norris marketing tippjei

Jodie Norris, CBA-QAI
Pioneer Ltd.

All rights reserved! 2010 Jodie Norris, CBA-QAI - Pioneer Ltd.

Fordítás: Balloon World Hungary Kft.
2010. június

Marketing Ötletek

Az iparágat érintő versenyeken való részvétel fontossága

Számos szakmai konferencia és rendezvény ad lehetőséget számunkra, hogy megmérettessük tudásunkat.

Versenyeken részt venni amellett, hogy új ismeretekkel gazdagodunk, maga a verseny ideális marketing lehetőséget biztosít számunkra.
Rendkívül fontos, hogy minden versenyen, melyen részt veszel, készíts jól beállított képeket versenymunká(i)dról!

A versenyekről hazatérve értesítsd a helyi sajtót a rendezvényről/versenyről, melyen részt vettél, és az esetleges helyezésedről, elért eredményedről.

Fejtsd ki, hogy az adott versenyen elért eredményed milyen nagy presztízzsel bír, és törekedj arra,
hogy meggyőzd a szerkesztőt,
hogy ennek az adott lap, folyóirat következő számában szerepelnie kell.
Győződj meg róla, hogy céged neve, elérhetősége, versenymunkád képe(i) szerepeljenek a cikkben.

Jodie Norris

BACI 2010 - I. díj a nagyszobor versenyen

Önkéntes (jótékonysági) munka

Rendkívül jó lehetőség ez számodra, hogy pozitív megítélést kölcsönözz vállalkozásodnak, és közben jót is cselekedj. Fontos, hogy legalább egy, maximum két személy/esemény/cél javára adakozz/végezz jótékonysági munkát, még akkor is, ha az idők folyamán egyre többen kérnek tőled segítséget - egyrészt mindenkinek sajnos nem tudsz segíteni, másrészt félő, hogy jótékonysági munkád, ha nagyon elaprózod, elveszti értékét.

Jótékonysági tevékenységedről annak megkezdése előtt vagy közben ismételten célszerű felvenni a kapcsolatot a helyi sajtóval (szintén célunk, hogy szerepeljünk a következő számban - ez a megjelenés és a jótékonysági tevékenység miatt is fontos).

Üzleti kapcsolatok

Marketing szempontból kulcsfontosságú üzleti kapcsolataink megfelelő kezelése - ha elegendő energiát fektetünk bele, az egyik legfontosabb eszközünk lehet az előrejutásban. Sok vállalkozást találhatunk, melyek szívesen együttműködnek velünk, elősegítve üzletünk virágzását.

Mindössze annyit kell tennünk, hogy felkeressük a helyi szakmabeli vállalkozások tulajdonosait, és törekszünk arra, hogy egy közös kampány keretein belül dolgozzunk össze, melyből minden résztvevő profitál.
A kampányban részt vevők lehetnek pl. cukrászok, cukrászdák, de akár más CBA léggömbdekoratőr vállalkozások is - ezáltal mindig lesz kire számítanunk, ha olyan extra munkát kapunk, melynek elvégzéséhez éppen nincs megfelelő kapacitásunk.



Balloon World Hungary - Balloon Art
közös projekt: 10.000 db léggömbfelengedés

Jármű grafikák

Rendkívül sok ember gépkocsiján láthatunk reklámgrafikákat, azonban nagy részük nem fektet kellő energiát ezen reklámok kellő kidolgozására. Fontos, hogy elegendő időt szánjunk grafikánk kidolgozására, majd kérjünk tanácsot a kivitelező cégtől - mivel mi csak a design-t tervezzük, ők pedig a kivitelezés szakértői.



Balloon Art 

A gépjármű reklámok segítségével a tevékenységi területünkön belüli megjelenésünk duplájára nő. Reklámunk alapos megtervezése rendkívül fontos, emellett mégegy apró trükk: gépjárművünk mindkét oldalán más-más design legyen (ne különbözzenek annyira, nehogy úgy tűnjön, mintha két különböző cég reklámja lenne - csak éppen annyira, hogy egy árnyalatnyit más arculata legyen az egyes oldalaknak).

Ahogy korábban említettem, a gépjármű reklám mintegy megduplázza jelenlétünket az érdekeltségi területünkön - a két oldalon egymástól némileg eltérő gépjármű reklám pedig megnégyszerezi azt. Gondoljunk csak arra, hogy kiszállás/kiszállítás és hazaút során az emberek az utca két oldalán mindkét reklámoldalt látni fogják, és ennek köszönhetően arra asszociálnak, hogy “wov, milyen népszerűek is vagyunk mi”!

Vállalati ügyfelek

Vállalati ügyfelek által jó lehetőségünk adódik egy nagyszabású reklámkampányra.
Készítsünk egy listát a vállalati ügyfeleinkről, majd keressük fel őket telefonon, és mutassuk be vállalkozásunkat, majd ajánljuk fel, hogy küldünk részükre egy bemutatkozó anyagot - ha nem ellenkeznek, tegyünk is így.
Néhány nap múlva ismételten jelentkezzünk náluk, és érdeklődjünk, hogy megkapták-e anyagunkat.
Amellett, hogy ezzel reklámot csináltunk magunknak, már el is indultunk kapcsolati hálónk bővítése felé.

Vizuális értékesítés

Kirakatunk vonzó és egyéni reklámelemekkel történő berendezése amellett, hogy ingyen reklám, szintén jó eszköz arra, hogy vásárlásra késztesse az előtte elhaladókat.

Kirakatunk gyakorlatilag a cégtáblánk, legyen az bármilyen formájú és méretű, fontos, hogy egyéniségünket tükrözze, és felkeltse a figyelmet.

Igyekezzünk egy lépéssel a trendek és divatirányzatok előtt járni, és ajánljunk mindig egy picit mást (egyénit), mint versenytársaink, a rendelkezésre álló lehetőségek széles skálájának felhasználásával.

Miért szánjunk időt kirakatunk léggömbökkel való dekorálására?

A léggömbök:

  • 3 dimenziósak, élénkek, színesek, érzéseket keltenek és emellett mókásak,
  • természetességet tükröznek,
  • képesek különböző alakzatokat, figurákat megjeleníteni,
  • a léggömbök lebegtetése felkelti a figyelmet,
  • nem költségesek.

Mire jó egy léggömb?

  • Egyszerű, megnyerő alakú, mintájú, emellett karaktereket vagy témákat ábrázolhat, ezáltal felkelti a figyelmet, és hatást gyakorol az emberekre.
  • A nagyméretű (akár egyszerű) design-ok nézelődőket vonzanak kirakatunkhoz, akik később rendszeresen megállnak üzletünk előtt.
  • A léggömb-dekorációk az emberekben a régi szép idők emlékét idézik (szünidő, vakáció, egyéb, számukra kedves alkalom…).
  • A mozgó léggömb-kompozíciók azonnal magukra vonják a figyelmet, ezzel is elősegítve a nézelődők boltunkba való csábítását.

 

Mennyibe kerül ez?
Qualatex léggömbök felhasználásával már kb. 12.000 Ft befektetéssel csodálatos kirakatot készíthetünk.

Mennyi időt vesz ez igénybe?
Az egyszerű designokat könnyű és gyors elkészíteni, ehhez útmutatást kaphatunk az Euro Design Experience Instructor-októl - így kirakatunk két óra alatt átalakulhat.

Mennyi ideig tart?
A levegővel és héliummal töltött léggömbök is, megfelelő kezelés mellett több hétig tökéletesen tartanak.

Mik az alternatívák?
Ha nem nyűgözzük le a vizuális lehetőségek segítségével potenciális vevőinket, akkor a fent leírt ötleteket követő versenytársunknál fognak vásárolni.

Hogyan készítsünk hatásos kirakatdíszletet?

Gyakorlatilag bármiből képesek vagyunk olyan kirakatdíszletet készíteni, mely megállásra készteti a járókelőket, és magára vonzza a tekinteteket.

A kulcs azonban a termék, a téma vagy az adott szezon, nem csupán készletünk darabjainak kiállítása.
Az oktatónk által kijelölt alapvető dekorációs alapelveket követve a kurzus végére látásmódunk kiszélesedik, és sokkal kreatívabbak leszünk, mint korábban.

Figyelemfelkeltő kirakatdesign készítése - a legfontosabb ötletek

A kirakat feladata a termék(ek) eladása, ezért az itt következő tippek segítséget nyújtanak számodra, hogy mindig egy lépéssel versenytársaid előtt járhass, és kirakatod sikeresen növelje profitodat.

  • Egy limitált méretű kirakat témájának megtervezésénél a legfontosabb, hogy a díszlet egyszerű és áttekinthető legyen, illetve a felhasznált elemek harmonizáljanak egymással.

  • A kirakat témája legyen mindig naprakész, legyen izgalmas, előzze meg a trendeket, illetve szintén fontos, hogy rendszeresen új design-okkal rukkoljunk elő, hogy ne veszítsük el a nézelődők és járókelők érdeklődését.

  • Az elsőleges fontosságú (fő) cikkeinket szemmagasságban helyezzük el, ha lehetséges - ez szintén megnöveli az eladásokat.

  • Kísérletezzünk a színekkel és az összeállítással termékeink elrendezésekor a kirakat több szintjét is használjuk.

  • A kellékek ügyes felhasználása, a formák és színek harmóniája szintén nagy hatást gyakorol a nézelődőkre.

  • Csoportosítsuk és rakjuk egymáshoz hasonló termékeinket (hármasával-ötösével), ez bizonyítottan kellemes a szem számára.

  • A jó megvilágítás éjjel-nappal kulcsfontosságú, a fények tökéletesen kiemelik az egyes termékeket, illetve biztosítják a teljes kompozíció ragyogását.
    Ha éjjel-nappal
    megvilágítva tartjuk kirakatunkat, azzal tulajdonképpen egy 24 órás reklámot készítünk magunknak.

  • Valamilyen módon integráljunk mozgó elemeket a kirakatba, mert a mozgás bizonyítottan vonzza az emberek tekintetét.

  • Fontos megértenünk a felhasználói szokásokat.

  • Az elsődleges és másodlagos fokális elemek megfelelő alkalmazása szintén hozzájárul a sikeres termék promócióhoz.

  • A díszdobozok, táskák, léggömbszalagok színének, mintájának és ábráinak dekorációinkkal való összehangolása szintén vonzóvá teszi termékeinket az emberek számára - ha latex léggömböket használunk, minden esetben legyenek fényesek a legjobb hatás elérése érdekében!

  • Végül, de nem utolsósorban fontos, hogy boltunkban kialakítsunk egy belső termékbemutatót, ezáltal vásárlóink megismerhetik termékeink felhasználási módját és célját, hiszen ha nem mutatjuk meg, mire jók termékeink, akkor nem fogják tőlünk megvenni azokat. A kirakat becsábítja őket, a belső termékbemutató pedig eladja nekik a termékeket, ezáltal profitot generál.

Mit használjunk fel a kirakat-dekorációhoz? - tippek

Először is vásároljunk anyagot, textíliát kirakatunk keretezéséhez.
Ha jól választjuk meg
a keretként szolgáló szövetek színösszeállítását, akár több egymást követő kompozícióhoz is használhatjuk őket. Eltérő színű szatén vagy akár bársony felhasználásával már a keret is erős vizuális hatást kelthet.

  • Vegyük figyelembe kirakatunk magasságát. A magas kirakat lehetőséget nyújt számunkra, hogy több szinten más-más terméket is felhasználjunk (például többféle méretű csomagolást, selyempapírt és díszdobozokat - melyek tökéletesek arra, hogy kirakatunk éles sarkait elfedjék).

  • A kirakatban használt héliumos léggömbök élettartamának meghosszabbításához mindig használjunk Ultra Hi-Float-ot. Emellett a léggömbfény (Balloon Shine) is alapkövetelmény, mivel nemcsak hogy meghosszabbítja latex léggömbjeink élettartamát, hanem használata során léggömbjeink az átlagosnál jóval hosszabb ideig nyújtanak kiemelkedő vizuális élményt.

  • Egyéb hasznos kiegészítők:

    - ragasztópöttyök,
    - kétoldalú ragasztószalag,
    - ezüst ragasztószalag,
    - folyékony ragasztó,
    - álmennyezet kapcsok,
    - damil,
    - rajzszögek,
    - átlátszó csipeszek,
    - mágnesek.

Dekoráció készítés felfüggesztés használata esetén

Többféle módon rögzíthetjük termékeinket a kívánt magasságba. Ezek közül a legegyszerűbb mód azok felfüggesztése a következő eszközökkel:

  • plafon-kampókkal (csempézett plafon esetén),
  • mágnesek (mágneses csatolókkal fémfelület esetén),
  • Conwin nagy ragasztópárnákkal (ideális kis súlyú felfüggesztéshez),
  • Show & Sell (rúd alakú felfüggesztés) levegővel töltött léggömbök esetén a léggömböknek lebegő hatást kölcsönöz.

A fent felsoroltak mind hozzásegítenek minket a tér kiszélesítéséhez, mivel használatukkal a plafon is dekorálhatóvá válik.

Padlóburkolási tippek

Gyors és hatékony módszerek a dekorációnkat körülvevő padló burkolására:

  • színes textíliák és anyagok,
  • különböző méretű levegővel töltött latex léggömbök, melyek többdimenziós hatást keltenek,
  • helyezzünk egymás mellé többféle színű fóliát kirakatunk előterébe,
  • hálószövetek, és egyéb szövetdarabkák kiválóan passzolhatnak esküvői vagy karácsonyi dekorációkhoz,
  • különböző csomagolópapírok és díszdobozok elhelyezésével amellett, hogy növeljük eladásainkat, még ki is hangsúlyozzuk dekorációnk vizuális vonzerejét.

Kirakat-karbantartási tippek

  • Rendkívül fontos, hogy kirakatunkat tisztán és rendezetten tartsuk.
  • Folyamatosan fújjuk újra és aktualizáljuk kirakati léggömb-dekorációnkat.
  • Szintén fontos, hogy kirakat-dekorációnk tökéletességét és az üveg tisztaságát naponta ellenőrizzük.
  • A leeresztett és sérült léggömbök rossz fényt vetnek ránk és vállalkozásunkra.

Biztonsági és egészségügyi előírások

  • Javasoljuk, hogy kirakat-dekorációnkat zárás előtt/után készítsük el, mikor nincsenek vásárlók az üzletben - ezzel amellett, hogy megakadályozzuk az esetleges sérüléseket, figyelmünket teljes mértékben a dekorálásra tudjuk összpontosítani.
  • Léggömbfény (Balloon Shine) használata esetén figyeljünk arra, hogy a padlóra került, akár kis mennyiség is rendkívül csúszós és balesetveszélyes lehet.
  • A hélium színtelen, szagtalan, nem gyúlékony és általánosságban véve ártalmatlan, azonban belégzése bizonyos esetekben akár halált is okozhat (a szervezetbe kerülve gátolja tüdőnk oxigénfelvételét, ezáltal szédülést, eszméletvesztést, extrém esetekben halált is okozhat), ezért erősen ajánljuk, hogy helyezz el figyelmeztető táblákat azokon a helyeken, ahol héliumot használsz, és a héliumpalackokat mindig tartsd elzárva a vásárlók elől.
  • Minden esetben győződj meg róla, hogy kirakat-dekorációd elemei stabilan rögzítve vannak-e (légy tisztában vele, hogy dekorációdat képesek-e megtartani a rögzítéshez használt elemek).
  • Kockázatkezelés: mindig legyen aktuális kockázatkezelési útmutató (veszély esetén…) az üzletben - az általad használt potenciális veszélyforrások és veszély esetén teendők listája, - ezáltal meggyőződhetsz arról, hogy mit kell még tenned ahhoz, hogy az üzlet mindenki számára biztonságos legyen.

Négy egyszerű lépés munkahelyünk esetleges veszélyforrásainak felmérésére

  • keressünk kockázati tényezőket,
  • döntsük el, mi okozhat balesetet és miért (hogyan),
  • a baleset bekövetkezésének valószínűségét mérlegelve döntsük el, hogy felkészültünk-e a veszély elhárítására (vagy már eleve kiküszöböltük azt), vagy esetleg további óvintézkedések megtétele szükséges,
  • az általunk veszélyesnek ítélt elemekről készítsünk listát, melyet folyamatosan aktualizáljunk, ha szükséges.
Magyar feliratos termékek
Vásárlói vélemények

 

Mindennel elégedett vagyok! Profik vagytok.:)

 

Imi
(Fanti Léggömb és Party Dekor)

még több vélemény >>